Sapun hotelier de marca.Marca Romaneasca.

Sapun-hotelier-CheiaContactati de un hotel renumit din Mamaia, patronat de un simbol national care cu mandrie a purtat tricolorul, am invatat ca moda nu mai e sa dai sapunele personalizate ci sapunele de marca. Lucru interesant fiindca practic inlocuieste functia de suvenir a produsului cu asumarea unui simbol indus de acea marca. Piata romaneasca pe acest domeniu este concurentiala si copiaza in general piata de consum globala, adica oferta full doar ca producatorul extern acopera 95% iar cel roman restul. Fiindca cel roman nu poate fi atit de ieftin ca cel chinez sau turc dar nu are rezonanta celui italian sau francez. Desi imi pun intrebarea fireasca, cel care alege Romania pentru turism o alege ca e mai ieftina decit Bangladeshul, are o rezonanta mai vibranta decat Italia sau Parisul?

Eu sincer cred ca Romania e altceva, conform spuselor Printului Charles in Wild Carpathia, e o oaza in Europa unde Omul si Natura coexista pasnic si care poate fi un exemplu pentru ceilalti europeni de a incerca “sa punem Natura inapoi in Inima lucrurilor”. Consecventi pe principiile prin care am relansat Sapunul Cheia incercam maximalizarea variantelor naturale, reintroducerea solutiilor tehnice stravechi (de tipul praf pentru dinti) chiar in constructia marcii noastre de hoteliere fiindca aici ne vedem rolul: de a acoperi zona de consumabile hoteliere cu produse specifice si adaptate locului in care turistul il cauta. Sincer, citind site-uri de comentarii turistice, rareori mi-a fost dat sa citesc pareri despre spaghetele sau gordonul blue sau shaorma apreciate in Maramures, Bucovina, Delta, etc ci despre Mamaliga, sarmale, Branza, slanina etc.In mod cert exista turistul care asteapta pizza la Sovata, dar cred ca el este exceptia, iar restul asteapta a incerca Guiasul la Sovata, slanina in Maramures si pestele in Delta. Ca atare, chiar cred in locul firesc al consumabilelor hoteliere romanesti pe piata de turism romaneasca, si cred in potentialul si greutatea marcii noastre.
Cred ca daca evolutia ar cere-o, extrem de potrivit ar suna Sapun de Marsilia pe post de sapun hotelier in hotelul din Mamaia, nu?
Anul acesta a fost un an extrem de bun pentru noi ca producatori. Comenzile de zeci de mii de produse chiar ne-au surprins. Calitatea adaptata resurselor specifice, adica naturala, formatele atipice chiar originale de fiecare data sunt sustinute de tricolor, tricolorul simbol al nostru si oglinda a zonei.
Ma astept ca, prin inchegarea unui pachet cat mai larg, in 2-3 ani sapunul Cheia sa devina sapun hotelier national, asa cum Dacia e masina nationala, fiindca chiar are toate resursele. Un pret echivalent cu produsul chimic Made in China din supermarket, calitate identica cu mamaliguta cu branza de la Bran, straie unice de clop din Maramu, istorie mai veche decat Armani sau Givenchy. Si e romanesc, creat din spiritul acestei zone.
Nu ne asteptam a cuceri lanturile multinationale de hoteluri, nici francize ale acestora, ne dorim a acoperi zona de patronat romanesc care constientizeaza ca resursa lui este doar o mica farima din resursa ce-l inconjoara. Acea resursa cert e Romania. Romania nu e ca Turcia, nici ca Anglia, nici ca Italia.Romania e ca Romania.Unica.Sapunul Cheia nu e in Turcia, nici in Anglia, nici in Egipt. Cheia e in Romania!